2014 Béla Balázs' theories on non-actors Paper presented at the conference Béla Balázs - Dichtung und Film, Film University Babelsberg KONRAD WOLF (Germany) Reflections on Non-Actor's Creativity in "La terra trema" and "Nicht versöhnt", Beitrag auf der NECS Conference (European Network for Cinema and Media Studies), Università Cattolica del Sacro Cuore, Milan Shaping Collective Visual Memory by Rewriting Propaganda: The Repetitive Use of the Last Film Shots of Adolf Hitler in Documentary Films
, Beitrag auf der Cultural Politics of Memory Conference, Cardiff University (Wales) 2013 The diegetic room in the series "Der Forellenhof" (Germany 1965-66) and "Xanadu" (France 2011): Spacial representation of the functionality and dysfunctionality of the family myth, the whole house
, Beitrag auf der 16th International Culture and Power Conference, Universidad de Murcia Returning to the Source: The Last Shots of Adolf Hitler - Four Dimensions of Their Use in Documentary Films and the Circumstances of their Production
, Beitrag auf der NECS Conference (European Network for Cinema and Media Studies), Charles University, Faculty of Arts Prague (DAAD Kongress-Stipendium) Da war ich ein Film und eine Wochenschau - Medienkritische Reflexion in Irmgard Keuns Roman "Das kunstseidene Mädchen", Beitrag auf der 14. Nachwuchswissenschaftlerkonferenz des Landes Brandenburg, Fachhochschule Brandenburg 2013
Vorlesung Diverso da chi? (Anders als wer?) zu Repräsentationen des Tourette-Syndrom im Kinospielfilm, Università degli studi di Perugia
Filmeinführung zu Vincent will Meer, Istituto Tedesco, Perugia Die Vermittlung von Rollenbildern im Fernsehen (Selbst- und Fremdwahrnehmung), Vortrag im Rahmen eines Workshops des Erich-Pommer-Institutes (EPI) im Filmmuseum Potsdam Das 'ganze Haus' gestern und heute: Konstruktion und Dekonstruktion eines familiären Mythos, Beitrag auf der Konferenz Familie in krisenhaften Zeiten, Universität zu Köln
2012 Xanadu - Spekuliere und Du wirst verstehen, Vortrag auf der Jahrestagung der Gesellschaft für Medienwissenschaft (GfM) über die, durch eine spezifische Plotgestaltung eingeschriebenen Momente der Spekulation in der französischen Fernsehserie Xanadu, Goethe-Universität Frankfurt am Main zurück